REFERAT OŚWIATY
Kierownik referatu - Izabela Serwin tel. (67) 28 37 002 wew. 25 izabela.serwin@ryczywol.pl, pokój nr 16
Zakres zadań:
- kierowanie i nadzór nad pracownikami Referatu Oświaty i pracownikami na obiekcie sportowym
- prowadzenie spraw kadrowych i płacowych placówek oświatowych
- przygotowanie dokumentów związanych z przechodzeniem na emeryturę lub rentę pracowników w/w placówek na liczanie funduszu socjalnego
- naliczanie funduszu socjalnego
- sporządzanie kalkulacji i planów finansowych placówek oświatowych,
- sporządzanie sprawozdań dot. zatrudnienia i wynagradzania pracowników
- współpraca z dyrektorami szkół (projekty organizacyjne)
- sporządzanie zbiorczych zestawień SIO
- zastępstwo pracownika w zakresie sporządzania wypłat
- doskonalenie nauczycieli
- przygotowanie posiedzeń komisji egzaminacyjnych dla nauczycieli
- ocena pracy dyrektorów placówek oświatowych
- organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów placówek oświatowych
- współpraca ze związkami zawodowymi nauczycieli i pracowników oświaty
Główna księgowa CUW - Marzena Kaźmierczak tel. (67) 28 37 002 wew. 26 marzena.kazmierczak@ryczywol.pl pokój nr 17
Zakres zadań:
- pełnienie funkcji głównego księgowego w placówkach oświatowych z terenu Gminy: (Szkoła Podstawowe w Ryczywole, Zespół Szkolno - Przedszkolny w Ludomach, Przedszkole Publiczne w Ryczywole)
- prowadzenie księgowości w/w placówek
- dekretacja dowodów księgowych
- analiza kont
- uzgadnianie składek i potrąceń ZUS z deklaracja PŁATNIKA
- sporządzanie kalkulacji i planów finansowych
- rozliczanie dożywiania dzieci w szkołach i przedszkolach
- sporządzanie sprawozdań finansowych placówek oświatowych
- prowadzenie ewidencji faktur do rocznego sprawozdania o zamówieniach publicznych
- prowadzenie rozliczeń podatku VAT i sporządzanie kalkulacji
- współpraca z dyrektorami placówek oświatowych w sprawie realizacji planów finansowych
stanowisko ds. płac pracowników oświaty - Justyna Janeczek tel. (67) 28 37 002 wew. 25 justyna.janeczek@ryczywol.pl pokój nr 16
Zakres zadań:
- obliczanie wynagrodzeń pracowników szkół i przedszkoli, sporządzanie list płac oraz przekazywanie potrąceń wg właściwości,
- rozliczanie podatku dochodowego od wynagrodzeń,
- sporządzanie deklaracji ZUS,
- zgłaszanie pracowników do ZUS, rozliczanie i uzgadnianie składek,
- sporządzanie sprawozdań dot. zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników,
- prowadzenie grupowego ubezpieczenia,
- wydawanie i rozliczanie kart drogowych i godzin pracy kierowców i opiekunów na dowozach szkolnych,
- zastępstwo Kierownika Referatu,
stanowisko ds. księgowości placówek oświatowych - Marta Sammler tel. (67) 28 37 002 wew. 26 marta.sammler@ryczywol.pl pokój nr 17
Zakres zadań:
- prowadzenie księgowości Przedszkola Publicznego w Ryczywole
- dekretowanie dowodów księgowych
- analiza kont
- uzgadnianie składek i potrąceń ZUS z deklaracja PŁATNIKA
- rozliczanie inwentur, prowadzenie kartotek środków trwałych i kart materiałowych
- prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych pracowników
- ustalanie harmonogramu korzystania z hali widowiskowo - sportowej w Ryczywole, przygotowywanie i realizacja umów, wystawianie faktur
- dysponowanie autobusami realizującymi dowozy szkolne w tym przygotowywanie specyfikacji przetargowej na realizację dowozów szkolnych
- przygotowywanie umów i rozliczanie dojazdów uczniów niepełnosprawnych do szkół i przedszkoli
- organizowanie konkursu na animatora Orlika, wnioskowanie o dofinansowanie wynagradzania animatora i prowadzenie spraw bieżących związanych z funkcjonowaniem boiska wielofunkcyjnego
kierowca autobusu szkolnego - Kazimierz Fryc
REFERAT FINANSOWY
Skarbnik Gminy - Agnieszka Kostyk tel. (67) 28 37 002 wew. 24 skarbnik@ryczywol.pl pokój nr 15
Zakres zadań:
- prowadzenie spraw rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami,
- analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji jednostki,
- kierowanie praca podległych komórek organizacyjnych oraz pracowników,
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz jego zmian
- opracowanie zbiorczych sprawozdań finansowych w wykonaniu budżetu i ich analiz.
Kierownik referatu - Anna Wenz tel. (67) 28 37 002 wew. 23 anna.wenz@ryczywol.pl pokój nr 14
Zakres zadań:
- Kierowanie i nadzór nad pracownikami Referatu Finansowego,
- Analiza kont,
- Uzgadnianie składek i potrąceń ZUS z deklaracją PŁATNIKA,
- Przygotowywanie dokumentów finansowych do księgowania,
- Sporządzanie sprawozdań finansowych,
- Zastępstwo inspektora ds. księgowości budżetowej.
stanowisko ds. księgowości budżetowej - Danuta Graczyk tel. (67) 28 37 002 wew. 23 danuta.graczyk@ryczywol.pl pokój nr 14
Zakres zadań:
- prowadzenie księgowości dochodów i wydatków budżetowych Urzędu Gminy
- obliczanie wynagrodzeń pracowników Urzędu Gminy, sporządzanie list płac oraz przekazywanie potrąceń wg. właściwości
- zgłaszanie do ZUS, rozliczanie i uzgadnianie składek
- sporządzanie sprawozdań dot. zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników
- rozliczanie podatku dochodowego od wynagrodzeń
- zastępstwo na stanowisku ds. podatku VAT
- rozliczanie wynagrodzeń z Powiatowym Urzędem Pracy w Obornikach
stanowisko ds. podatku VAT i ewidencji środków trwałych - Monika Świderska tel. (67) 28 37 002 wew. 23 monika.swiderska@ryczywol.pl w zastępstwie Mariusz Burchardt tel. 67 28 37 002 wew. 23 mariusz.burchardt@ryczywol.pl pokój nr 14
Zakres zadań:
- podatek VAT - prowadzenie ewidencji sprzedaży VAT i ewidencji nabycia towarów i usług, rozliczanie scentralizowanego podatku VAT, współpraca z Urzędem Skarbowym
- ewidencja środków trwałych, pozostałych środków trwałych, prowadzenie kartotek materiałowych
- rozliczanie inwentaryzacji
- rozliczanie dotacji dla organizacji pozarządowych
- zastępstwo na stanowisku ds. księgowości budżetowej
- w razie nieobecności pracownika obsługi kasowej pełnienie obowiązków związanych z prowadzeniem kasy
stanowisko ds. ewid. działalności gospodarczej - tel. (67) 28 37 002 wew. 16 pokój nr 6
Zakres zadań:
- realizacja przepisów ustawy o działalności gospodarczej ( o swobodzie działalności gospodarczej),
- wydawania i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- prowadzenie obsługi finansowo-kasowej Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej przy Urzędzie Gminy,
- pisanie przelewów dla potrzeb Referatu Finansowego,
- księgowanie czynszów najmu za lokale mieszkalne i użytkowe mienia komunalnego,
- opłat c.o. i podatku VAT,
- w razie nieobecności pracownika obsługi kasowej pełnienie obowiązków związanych z prowadzeniem kasy,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych realizowanych bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych i przygotowywanie sprawozdawczości w tym zakresie
- realizacja przepisów ustawy o działalności gospodarczej (o swobodzie działalności gospodarczej) oraz składanie pisemnych informacji do działu podatków o każdorazowym zarejestrowanym i wyrejestrowanym z ewidencji podmiocie gospodarczym
- obsługa Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany
stanowisko ds. obsługi kasowej - Monika Woźniak tel. (67) 28 37 002 wew. 16 kasa@ryczywol.pl pokój nr 6
Zakres zadań:
- prowadzenie obsługi kasowej Urzędu Gminy, szkół i przedszkoli z terenu Gminy Ryczywół
- prowadzenie ksiąg druków ścisłego zarachowania
- prowadzenie i uzgadnianie rejestru dochodów budżetu
- księgowanie czynszów dzierżawnych i podatku VAT oraz opłat za użytkowanie wieczyste i od sprzedaży nieruchomości
- prowadzenie rejestru gwarancji dotyczących należytego zabezpieczenia robót
- prowadzenie rejestru decyzji dotyczących opłat za umieszczenie urządzeń w pasie drogowym
- księgowanie opłaty za podatek od środków transportowych
- prowadzenie rejestru testamentów złożonych w sejfie oraz wysyłanie do Sądu Rejonowego w Obornikach
- prowadzenie rejestru kart do podpisu elektronicznego i poboru tych kart przez osoby uprawnione
- zastępstwo na stanowisku ds. działalności gospodarczej
stanowisko ds. księgowości podatkowej i opłat lokalnych - Kamila Singer tel. (67) 28 37 002 wew. 22 kamila.singer@ryczywol.pl pokój nr 13
Zakres zadań:
- wymiar podatku rolnego, leśnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
- prowadzenie kontroli w w/w zakresie,
- wydawanie decyzji w sprawach odroczeń, ulg, umorzeń i zwolnień w w/w zakresie,
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie postępowań w zakresie realizacji ustawy dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- wykonywanie przepisów ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorstw,
- przygotowywanie spisu wyborców na potrzeby wyborów do izb rolniczych
- zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podatkowej,
stanowisko ds. księgowości za odpady komunalne - Elwira Klak tel. (67) 28 37 002 wew. 15 elwira.klak@ryczywol.pl pokój nr 18
Zakres zadań:
- prowadzenie księgowej ewidencji analitycznej,
- prowadzenie windykacji opłat za odpady.,
- uzgadnianie przypisów ze stanowiskiem dokonującym naliczania opłat.
- prowadzenie całej dokumentacji związanej z wpłatami,
- archiwizowanie dokumentów zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
- obsługa elektronicznego obiegu dokumentów,
- sporządzanie informacji, sprawozdań z zakresu prowadzonych spraw,
- zastępstwo na stanowisku ds. ochrony środowiska,
REFERAT INWESTYCJI I ROZWOJU
Kierownik referatu - Natalia Janus tel. (67) 28 37 002 wew. 18 natalia.janus@ryczywol.pl pokój nr 20
Zakres zadań:
- Kierowanie i nadzór nad pracownikami Referatu Inwestycji i Rozwoju w szczególności nadzór nad terminowością wykonywanych przez pracowników zadań.
- Pozyskiwanie środków z funduszy unijnych i innych funduszy zagranicznych i krajowych: a/ orientacja w przepisach i procedurach konkursowych, b/ przygotowywanie wniosków o dofinansowanie, c/ przygotowywanie wniosków o płatność i rozliczanie uzyskanego dofinansowania.
- Sprawowanie nadzoru właścicielskiego nad Przedsiębiorstwem Komunalnym spółką z o.o. w Ryczywole.
- Prowadzenie spraw związanych z aglomeracją Ryczywół.
- Planowanie i przygotowywanie inwestycji gminnych:
- Nadzór na procedurą przygotowania inwestycji: a/ sporządzanie wniosków o wydanie decyzji celu publicznego, b/ analiza dokumentacji projektowej c/ nadzorowanie procedur przetargowych, d/ analiza umów z wykonawcami inwestycji, e/ nadzorowanie przebiegu realizacji inwestycji,
- Przygotowywanie informacji i zapewnienie właściwej promocji projektom realizowanym z udziałem środków zewnętrznych.
- Wnioskowanie o zabezpieczenie w budżecie gminy środków niezbędnych do realizowanych projektów.
- Przygotowywanie okresowych ocen i informacji dotyczących zadań inwestycyjnych i prac remontowych realizowanych przez Gminę.
- Zastępstwo pracownika ds. zamówień publicznych
- Dokonywanie okresowych ocen podległych pracowników zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Ryczywół.
stanowisko ds. planowania inwestycji i zarządzania drogami - Kinga Olech tel. (67) 28 37 002 wew. 20 kinga.olech@ryczywol.pl pokój nr 20 - w zastępstwie Żaneta Mielcarek tel. (67) 28 37 002 wew. 20 zaneta.mielcarek@ryczywol.pl
Zakres zadań:
- Planowanie i przygotowywanie inwestycji gminnych:
a) analiza dokumentacji projektowej,
b) dokonywanie uzgodnień,
c) uzyskiwanie pozwoleń.
- Administrowanie drogami gminnymi, ulicami i wiaduktami ( w tym przejazdami kolejowymi), wydawanie zezwoleń na zajecie pasa drogowego, wydawanie decyzji
o umieszczeniu urządzeń w pasie drogowym.
- Dokonywanie uzgodnień z inwestorami zewnętrznymi ( ENEA, INEA itp.).
- Udział w posiedzeniach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji w Starostwie Powiatowym w Obornikach
- Prowadzenie spraw związanych z aglomeracją Ryczywół oraz inwestycjami wodociągowymi.
- Zastępstwo w zakresie pozyskiwania środków unijnych i zamówień publicznych.
stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki odpadami komunalnymi - Anna Wyka tel. (67) 28 37 002 wew. 15 anna.wyka@ryczywol.pl pokój nr 18
Zakres zadań:
- organizacja i dostosowywanie systemu gospodarki odpadami na terenie gminy do zmieniających się przepisów;
- przyjmowanie deklaracji i wprowadzanie ich do programu ERGO;
- prowadzanie rejestrów urodzeń, zgonów, migracji mieszkańców w celu kontroli nad systemem ( wezwania do złożenia deklaracji lub wydanie decyzji z urzędu); wydawanie decyzji dla osób nie uiszczających opłaty zgodnie z zawiadomieniem o zmianie stawki;
- prowadzanie rejestru przyjętych deklaracji i wnioskowanych zmian wraz z informowaniem firmy odbierającej odpady;
- prowadzenie rejestru ilości wytworzonych odpadów z podziałem miesięcznym na mieszkańców i budynki użyteczności publicznej na podstawie faktur i załączanych do nich rozliczeń;
- prowadzanie kontroli nad segregacją odpadów przez mieszkańców;
- wydawanie zezwoleń na odbiór i transport odpadów oraz kontrola podmiotów;
- prowadzenie rejestru działalności regulowanej;
- prowadzanie działań edukacyjnych typu ulotki, uzupełnianie strony www., konkursy np., „Kreatywny recykling…, wyjazdy do MSOK dla mieszkańców;
- przygotowywanie przetargu na odbiór odpadów;
- monitoring składowiska odpadów w Ryczywole tj. zlecanie badań i sprawozdawczość.
- Likwidacja wyrobów zawierających azbest: a) realizacja wniosków o usunięcie azbestu; b) prowadzanie bazy azbestowej; c) udzielanie informacji publicznych w tym zakresie; d) aktualizacja inwentaryzacji wyrobów azbestowych oraz Programu usuwania w/w wyrobów;
- Prowadzenie postępowań w zakresie wydawania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: a) wydawanie decyzji środowiskowych po przeprowadzeniu procedury zgodnie z KPA i ustawą OOŚ b) wprowadzanie do publicznie dostępnych wykazów danych (PDWD) w/w decyzji wraz z innymi dokumentami wytworzonymi w toku postępowania; c) wprowadzanie do bazy danych GDOŚ każdego z w/w postępowań wraz z wszystkimi dokumentami; d) udostępnianie informacji o środowisku.
- Nadzór nad działalnością Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. w Toniszewie: a) analiza sprawozdań finansowych; b) analiza sprawozdań z działalności spółki; c) nadzór nad bieżącą działalnością spółki
stanowisko ds. ochrony środowiska - Marta Łusiewicz tel. (67) 28 37 002 wew. 18 pokój nr 10 marta.lusiewicz@ryczywol.pl
Zakres zadań:
- prowadzanie rejestru wywozu ścieków przez mieszkańców oraz rejestru ilości odebranych ścieków przez przedsiębiorców;
- prowadzenie kontroli na podstawie w/w danych (kontrole w terenie i wezwania do wyjaśnień);
- prowadzenie spraw związanych z wyznaczeniem aglomeracji (KPOŚK);
- informowanie i wydawanie edycji nakazujących podłączenie nieruchomości do kanalizacji sanitarnej;
- wykonywanie obowiązków wynikających z pozwoleń wodnoprawnych tj. badania, monitoring wód opadowych oraz czyszczenie osadników i separatora;
- występowanie o pozwolenia wodnoprawne i wznowienia w/w pozwoleń;
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników i transport nieczystości;
- wydawanie zezwoleń na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków;
- wykonywanie innych obowiązków wynikających z w/w ustawy.
- Przyjmowanie i realizacja wniosków dot. dofinansowań budowy przydomowych oczyszczalni ścieków wraz z udzielaniem dotacji (weryfikacja wniosków, opracowanie umów, rozlicznie dotacji i wizja w terenie).
- Aktualizacja POŚ i sprawozdawczość w tym zakresie.
- Ochrona powietrza: wprowadzenie i aktualizacja PGN;
- interwencje dot. spalania paliw w piecach w sezonie grzewczym;
- sprawozdawczość w zakresie wykonywania programu ochrony powietrza;
- edukacja społeczeństwa poprzez ulotki i informacje na www.ryczywol.pl oraz organizację spotkań informacyjno - edukacyjnych.
- Opłaty środowiskowe.
- Opiniowanie prac geologicznych.
- Nadzór nad działalnością Przedsiębiorstwa Komunalnego sp. z o.o. w Ryczywole:
- analiza sprawozdań finansowych;
- analiza sprawozdań z działalności spółki;
- nadzór nad bieżącą działalnością spółki.
- Wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego, wydawanie decyzji o umieszczeniu urządzeń w pasie drogowym
stanowisko ds. planowania przestrzennego - Monika Grynia tel. (67) 28 37 002 wew. 18 pokój nr 10 monika.grynia@ryczywol.pl
Zakres zadań:
- sporządzanie projektów założeń do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- przedkładanie radzie Gminy projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego do uchwalenia
- podawanie do publicznej wiadomości informacji o przystąpieniu do sporządzenia i o wyłożeniu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- uzgadnianie projektu planu z zainteresowanymi jednostkami,
- dokonywanie okresowych ocen skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i aktualizacja planu,
- ustalanie decyzji o warunkach zabudowy i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego,
- przekazywanie obwieszczeń i decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego do Biuletynu informacji publicznej
- przygotowywanie postanowień o zgodności podziału nieruchomości z ustaleniami planu miejscowego,
- oznaczanie nieruchomości numerami porządkowymi, umieszczanie tabliczek z nazwami ulic i placów,
- realizacja przepisów o ochronie zabytków w tym między innymi:
- prowadzenie rejestru zabytków,
- prowadzenie korespondencji z konserwatorem zabytków,
- przygotowanie i aktualizacja Programu ochrony zabytków,
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dotacji na ochronę zabytków wpisanych do rejestru
- wykonywanie innych czynności zleconych przez Kierownika Referatu Inwestycji i Rozwoju oraz Wójta Gminy Ryczywół.
STANOWISKA SAMODZIELNE
Sekretarz Gminy - Ewelina Mulka tel. (67) 28 37 002 wew. 13 sekretarz@ryczywol.pl pokój nr 3
Zakres zadań:
- wykonywanie funkcji kierownika administracyjnego Urzędu Gminy,
- pełnienie stałego nadzoru nad funkcjonowaniem Urzędu,
- współpraca z Radą Gminy i nadzorowanie pracy stanowiska ds. obsługi rady Gminy,
- współpraca z sołectwami i zapewnienie udziału pracownika UG na zebraniach wiejskich
- nadzorowanie i kompletowanie dokumentów z prac Rady Gminy
- organizowanie biblioteki Urzędu i stałe uzupełnianie zbiorów przepisów prawnych,
- przedstawianie Wójtowi propozycji powierzenia określonych czynności pracownikom
- współpraca z sąsiednimi gminami,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
- prowadzenie książki kontroli zewnętrznych,
- wykonywanie innych czynności powierzonych na podstawie art. 33 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym
stanowisko ds. kadrowych i obsługi Rady Gminy - Andżelika Kasperska tel. (67) 28 37 002 andzelika.kasperska@ryczywol.pl w zastępstwie Adrian Miler tel. (67) 28 37 002 adrian.miler@ryczywol.pl pokój nr 2
Zakres zadań:
stanowisko ds. organizacyjnych i promocji gminy - Joanna Kos w zastępstwie Magdalena Kątowska tel. (67) 28 37 002 ug@ryczywol.pl, magdalena.katowska@ryczywol.pl pokój nr 2
Zakres zadań:
- prowadzenie obsługi elektronicznej skrzynki podawczej (ePUAP),
- przyjmowanie i rejestracja pism i przesyłek w programie PROTON,
- rozdysponowywanie korespondencji na poszczególne stanowiska pracy,
- przygotowywanie korespondencji do wysyłki,
- prowadzenie BIP i strony www Urzędu zgodnie z przepisami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w tym:
a) przygotowywanie programu współpracy z organizacjami,
b) ogłaszanie konkursów na realizacje zadań określonych w Programie oraz na podstawie uchwały o wsparciu rozwoju sportu w gminie,
c) przygotowywanie umów na udzielenie dotacji,
- obsługa centrali telefonicznej,
- dokonywanie zakupów usług w zakresie telefonii komórkowej,
- obsługa monitoringu, zgrywanie materiałów na potrzeby organów uprawnionych, nadzór nad konserwacją systemu,
- doręczanie miejscowej korespondencji,
- udział przy organizacji wyborów, referendów i spisów,
- prowadzenie kalendarza Wójta Gminy,
- kserowanie dokumentów, drukowanie zaproszeń, plakatów i dyplomów dla sołectw i stowarzyszeń,
- koordynacja działań z LGD,
- prowadzenie spraw związanych z promocją gminy (wydawanie biuletynu, zamawianie materiałów promocyjnych i artykułów biurowych dla potrzeb Urzędu),
- zastępstwo pracownika ds. kadrowych i obsługi Rady Gminy,
- inne prace zlecone przez Wójta Gminy i Sekretarza Gminy
stanowisko ds. gospodarki gruntami - Krystyna Misiurna tel. (67) 28 37 002 wew. 21 krystyna.misiurna@ryczywol.pl pokój nr 12
Zakres zadań:
- realizacja przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, a w szczególności:
- gospodarka gruntami będącymi własnością gminy i wywłaszczanie nieruchomości,
- tworzenie zasobów gruntami na cele budowlane, ustalanie cen działek i ich zbywanie,
- orzekanie o wygaśnięciu prawa użytkowania,
- ustalanie opłat rocznych na użytkowanie wieczyste,
- wykonywanie prawa pierwokupu,
- zastępstwo pracownika ds. ogólnorolnych i leśnych
stanowisko ds. ogólnorolnych i leśnictwa - Marlena Stróżyk tel. (67) 28 37 002 wew. 21 marlena.strozyk@ryczywol.pl pokój nr 12
Zakres zadań:
- prowadzenie spraw zalesień i zadrzewień,
- wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów,
- wydawanie decyzji o podziale nieruchomości,
- realizacja zadań w zakresie statystyki rolniczej,
- prowadzenie spraw związanych z wystąpieniem szkód w uprawach rolnych, współpraca z Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego,
- przygotowywanie gminnego programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt,
- współpraca z służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, organizacja odbioru zwłok padłych porzuconych zwierząt gospodarskich oraz zwierzyny leśnej,
- współpraca ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt i innymi organizacjami zajmującymi się bezdomnością zwierząt,
- zawieranie umów dzierżawnych, sporządzanie wykazów gruntów do opodatkowania i naliczanie czynszów, wystawianie faktur VAT, przekazywanie każdorazowo informacji do działu podatków o umowach zawartych i rozwiązanych,
- spisywanie zeznań świadków do spraw emerytalno-rentowych i wydawanie zaświadczeń o posiadaniu gospodarstwa,
- potwierdzanie oświadczeń rolnikom o prowadzeniu gospodarstwa,
- wykonywanie zadań z zakresu melioracji i urządzeń wodnych,
- udział w sprawach dotyczących rozgraniczania nieruchomości,
- prowadzenie postępowań w zakresie scalania i wymiany gruntów,
- udział w przygotowaniach uroczystości dożynkowych na terenie gminy,
- współpraca i udział w spotkaniach organizowanych przez instytucje i organizacje związane z rolnictwem i leśnictwem,
- zastępstwo pracownika ds. gospodarki nieruchomościami,
stanowisko ds. obrony cywilnej, zarządzania kryzysowego i informacji niejawnych - Magdalena Witzberg tel. (67) 28 37 002 wew. 14 w zastępstwie Mirosław Machejek tel. (67) 28 37 002 wew. 14 miroslaw.machejek@ryczywol.pl pokój nr 4A
Zakres zadań:
- prowadzenie spraw związanych z obroną cywilną
- prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem kryzysowym i obsługa systemu SMS
- prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych,
- prowadzenie spraw związanych z obronnością państwa,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem kierowców i konserwatorów sprzętu OSP oraz rozliczanie ekwiwalentów za udział w szkoleniach i akcjach ratowniczych,
- prowadzenie spraw ochrony przeciwpożarowej (dotacje, rozliczanie paliwa),
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem kierowców i konserwatorów sprzętu OSP oraz rozliczanie ekwiwalentów za udział w szkoleniach i akcjach ratowniczych,
stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych - Katarzyna Gumna tel. (67) 28 37 002 wew. 22 katarzyna.gumna@ryczywol.pl pokój nr 13
Zakres zadań:
- wymiar podatku rolnego, leśnego oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych,
- prowadzenie kontroli w w/w zakresie,
- wydawanie decyzji w sprawach odroczeń, ulg, umorzeń i zwolnień w w/w zakresie,
- przygotowywanie projektów uchwał w zakresie podatków i opłat lokalnych,
- prowadzenie postępowań w zakresie realizacji ustawy dot. zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- wykonywanie przepisów ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorstw,
- przygotowywanie spisu wyborców na potrzeby wyborów do izb rolniczych
- zastępstwo na stanowisku ds. księgowości podatkowej,
sprzątaczka Urzędu Gminy - Marzena Furman
URZĄD STANU CYWILNEGO
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Piróg tel.(67) 28 37 002 wew. 19 usc@ryczywol.pl pokój nr 9
Zakres zadań:
- realizacja ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego,
- realizacja ustawy o zmianie imion i nazwisk,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych,
- inne zadania zlecone przez Wójta lub Sekretarza Gminy,
Ewidencja ludności - Agnieszka Bąk tel. (67) 28 37 002 wew. 19 ewid.lud@ryczywol.pl pokój nr 9
Zakres zadań:
- praca na rejestrach państwowych (PESEL, RDO),
- praca na lokalnym rejestrze mieszkańców,
- prowadzenie ewidencji ludności:
- zameldowania,
- wymeldowania,
- wydawanie zaświadczeń o wymeldowanie,
- wnioskowanie o nadanie numeru PESEL,
- udostępnienie danych z rejestru PESEL oraz rejestrów mieszkańców,
- praca na rejestrze i spisie wyborców,
- współorganizacja kwalifikacji wojskowej m.in. prowadzenie rejestrów osób podlegających obowiązkowi stawienia się do kwalifikacji wojskowej,
- realizacja zadań wynikających w ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP,
- realizacja przepisów ustawy o dowodach osobistych:
- wydawanie dowodów osobistych,
- wymiana i unieważnienie dowodów osobistych,
- wprowadzenie danych bezpośrednio, w czasie rzeczywistym, do Rejestru Dowodów Osobistych,
- udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych.
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Kierownik GOPS - Elżbieta Gawrońska tel. 67 2837635 ops@ryczywol.pl pokój nr 8
Księgowa GOPS - Beata Klimas tel. (67) 28 37 002 wew. 17 pokój nr 8
Specjalista pracy socjalnej - Agnieszka Szmytkowska tel. (67) 28 37 002 wew. 17 pokój nr 8
Pracownik socjalny - Magdalena Janka w zastępstwie Anastazja Antkowiak tel. (67) 28 37 002 wew. 17 pokój nr 8
Asystent rodziny - Bożena Sierpowska tel. (67) 28 37 002 wew. 17 pokój nr 7