Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Elektroniczna Skrzynka Podawcza to środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji (np. wysyłania wniosków, pism lub innych dokumentów elektronicznych) do urzędu.
Urząd Gminy w Ryczywole korzysta z Elektronicznej Skrzynki Podawczej na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej – ePUAP (www.epuap.gov.pl)
Adres skrytki ePUAP Urzędu Gminy w Ryczywole:
/urzadgminy_ryczywol/SkrytkaESP
Wyżej wymienione skrytki dedykowane do przesyłania pism w formie dokumentów elektronicznych.
W celu skorzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy w Ryczywole, niezbędne jest posiadanie darmowego konta na platformie ePUAP oraz posiadanie profilu zaufanego lub certyfikatu kwalifikowanego.
Złożenie podpisu elektronicznego lub podpisanie formularza za pomocą profilu zaufanego sprawi, że będzie on traktowany jako podstawa do przeprowadzenia postępowania administracyjnego.
Dokumenty nieopatrzone podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym nie będą stanowiły podstawy do wszczęcia postępowania administracyjnego.
W wyniku przesłania formularza elektronicznego do Urzędu Gminy w Ryczywole na platformie ePUAP automatycznie wygenerowane zostanie Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).
W przypadku braku dedykowanej usługi udostępnionej przez Urząd Gminy w Ryczywole na platformie ePUAP możliwe jest skorzystanie z formularza elektronicznego pisma ogólnego do podmiotu publicznego:
Akceptowalne formaty załączników to:
DOC, ODT, RTF, TXT
XLS, ODS, CSV
GIF, TIF, BMP, JPG
PDF
ZIP
Maksymalny rozmiar pojedynczego pliku załącznika dołączanego do formularza (dokumentu elektronicznego) wynosi 5 MB.
Poczta Elektroniczna e-mail
Na adres mailowy Urzędu oraz adresy poszczególnych wydziałów, a także indywidualne adresy pracowników, Klienci urzędu mogą składać pisma, które nie wszczynają postępowania administracyjnego rozstrzyganego w drodze decyzji administracyjnej.
Są to przesyłki składane w trybie niewymagającym potwierdzenia wniesienia podania, stanowiące jedynie elektroniczną formę kontaktu Klienta z Urzędem. Wyjątek stanowią skargi i wnioski oraz wnioski o udostępnienie informacji publicznej, które mogą być składane także drogą elektroniczną bez konieczności korzystania z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP).
Odpowiedzi na przesyłki złożone na adres mailowy, są wysyłane w formie elektronicznej na zwrotny adres mailowy Klienta.
Nośniki danych
Przesyłki przekazane na informatycznym nośniku danych dzielimy na:
- przekazane bezpośrednio na informatycznym nośniku danych,
- stanowiące załącznik do pisma przekazanego na nośniku papierowym.
WAŻNE: Dokument elektroniczny doręczany na elektronicznym nośniku danych jest przekazywany wraz z tym nośnikiem.
Przyjmujemy następujące typy nośników danych: dysk USB.
Nośniki danych przekazane do Urzędu powinny być opatrzone: imieniem i nazwiskiem, oraz adresem korespondencyjnym osoby wnoszącej. Nośniki te powinny być zaszyfrowane i przekazane wraz z hasłem do odszyfrowania.
Odpowiedzi na pisma złożone na nośniku informatycznym, są wysyłane w formie papierowej na adres zwrotny Klienta.